Taalcursus en vliegticket geboekt!

20 januari 2013 - Buitenpost, Nederland

Eindelijk, het is 2013! Daarmee is het jaar waarin ik naar Italië verhuis aangebroken. Het jaar waarin ik veel dingen voor het eerst zal gaan doen. Voor het eerst zal ik niet thuis wonen bij mijn ouders, maar in plaats daarvan op mezelf in een appartement. En dan ook nog in het buitenland! Voor het eerst zal ik door de straten van de Toscaanse stad (waarin ik woon WOW!) wandelen, pasta eten en wijn drinken op de vele mooie terrasjes. Voor het eerst ga ik een nieuwe taal leren en zal ik opgaan in een andere cultuur. Nu het eindelijk 2013 is, begin ik al wel behoorlijk ongeduldig te worden, maar first things first, want er moet nog genoeg geregeld worden: betalingen, verzekeringen, een baan vanaf halverwege juni en alles wat daarbij komt kijken. Wat in ieder geval al wel geregeld is (om vooral positief te blijven), is de boeking bij Tricolore, de organisatie waarmee ik af zal reizen naar Italië. Deze boeking is ondertussen ook al bevestigd door Koinè, de taalschool in het centrum van Florence, en de factuur voor de aanbetaling ligt al op me te wachten. Verder heb ik, direct na de bevestiging van mijn boeking, mijn vliegticket geboekt en betaald. Op vrijdag 15 maart zal ik om 11:00 uur ’s morgens van Amsterdam naar Pisa vliegen. De periode maart t/m juni 2013 ligt hiermee vast, dan nu nog de periode juli t/m augustus of september… en daarmee kom ik bij mijn sollicitatie bij Vacansoleil.

Dinsdag 8 januari heb ik de reis naar het hoofdkantoor in Eindhoven gewaagd en afgelopen vrijdag werd ik gebeld. Het gesprek ging heel goed en ze waren erg positief over mij, maar er zijn op dit moment helaas weinig vacatures op campings in Italië. Bovendien spreek ik nu nog niet Italiaans en daarom kan Vacansoleil mij niet plaatsen op campings waar bijvoorbeeld receptiewerk te doen is. Het is dan namelijk erg belangrijk dat je de Italiaanse taal redelijk tot goed beheerst. Ondanks dat ik eerst nog drie maanden een taalcursus ga doen, kunnen zij mij nu nog niet plaatsen, omdat zij niet weten hoe mijn kennis van de taal in juni zal zijn. Al met al na een goed sollicitatiegesprek een teleurstelling dus. Wel is er nog één plaatsingsmogelijkheid op een camping aan de Adriatische kust, waar een functie als horecamedewerker nog vervuld moet worden. Vacansoleil probeert bij deze camping een plekje voor mij te regelen, maar het is dus nog even afwachten of dit lukt. Mocht dit niet lukken zijn er uiteraard nog meer organisaties waarbij ik kan solliciteren en natuurlijk is het ook mogelijk om rechtstreeks contact op te nemen met campings. Verder is er waarschijnlijk nog veel meer seizoenswerk te doen waar ik nog niet eens aan gedacht heb. Daarbij zijn tips natuurlijk ook van harte welkom (hint!).

Kortom, veel dingen van mijn lijstje heb ik weten af te vinken, maar toch moet er nog steeds veel gebeuren. Helaas hoort afwachten daar ook bij, wat vrij moeilijk is gezien mijn ongeduldige karakter, maar er zit niets anders op. Wat in ieder geval zeker is, is dat ik 15 maart Nederland in ga ruilen voor Italië. Voor hoe lang is dus nog even de vraag, maar vooralsnog ga ik gewoon uit van minimaal een halfjaar.

Nog minder dan twee maanden te gaan tot vertrek!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ellen:
    20 januari 2013
    Ahhh zo leuk maar ook nog zo spannend! Wel echt jammer van vacansoleil maar ze doen wel hun best voor je! Dat is wel fijn..
  2. Tineke:
    20 januari 2013
    Zo spannend lee! hahah :) Best top eigenlijk, dat vancasoleil zo hun best voor je doet.. Fingers crossed, maar ik weet zeker dat je ook nog wel iets anders zou kunnen vinden... Mocht het toch niet lukken ;)
  3. Mem:
    22 januari 2013
    Mooie blog. Spannend voor jou maar ook spannend voor mij. Voor jou meer leuk, voor mij meer eng. Met die baan zal het wel goed komen. Kan niet anders. Toch!!! ( wil het niet links om dan wil het vast wel rechts om) O, ja en iets meer geduld zou ook niet verkeerd zijn.