Laatste blog vanuit Nederland

12 maart 2013 - Buitenpost, Nederland

Zoals de titel al aangeeft: dit is mijn laatste blog geschreven op Nederlandse bodem. Ik vertrek over 3 dagen en bevat het gek genoeg nog steeds niet helemaal. De afgelopen weken stonden voornamelijk in het teken van de allerlaatste voorbereidingen voor de reis en alvast een korte bestudering van de Italiaanse taal. Ik vind het een fijn gevoel dat ik me in ieder geval alvast een klein beetje kan redden, maar de realiteit is waarschijnlijk dat zodra er een Italiaan tegen me begint te ratelen ik de weg gelijk kwijt ben. We zullen zien. De afgelopen weken vlogen de to-do-lijsten en de koffer-inpak-lijsten me om de oren. Het is onvoorstelbaar wat je plotseling nog allemaal moet (of wilt) regelen en kopen voordat je een halfjaar weggaat. Ik bedacht me dat ik nog steeds een tas voor mijn laptop moest kopen en daarnaast vond ik het ook geen overbodige luxe een goede, stevige handtas te kopen die ik mee kan nemen als handbagage in het vliegtuig. Allerlei winkels bij langs, informatie opvragen bij verschillende instanties en noem maar op. Daar kwam ook nog bij dat ik een aantal weken geleden een ontsteking in mijn lies kreeg. Een penicillinekuur en een aantal bijwerkingen verder (ja, lucky me…) en ik voel me eindelijk weer fit. Gelukkig vlak voor vertrek!

Inmiddels heb ik alle informatie van de taalorganisatie en taalschool ontvangen. Ik vlieg om 11:55 uur vanaf Schiphol en kom 13:50 uur aan in Pisa. Hier word ik opgepikt door de transfer die ik geboekt heb. In de informatie staat aangegeven dat de persoon die mij ophaalt een bordje met mijn naam omhoog zal houden. Ik moet nu al lachen bij het idee… maar ben blij dat ik voor de zekerheid ook een telefoonnummer van hem of haar gekregen heb. Vervolgens word ik naar het appartement gebracht, dat middenin het centrum van Florence ligt en op 15 à 20 minuten loopafstand van de taalschool. Tevens is het programma voor de eerste lesdag al bekend gemaakt. Maandagochtend om 09:00 heb ik gelijk mijn eerste les en die middag krijgen alle beginners een minirondleiding door de stad en is er een welkomstfeest. Oh en eveneens een leuke update over mijn vakantiewerk op de camping. Ik ga niet meer via Vacansoleil werken, aangezien de vacatures daar te gering waren. In plaats daarvan ga ik via Selectcamp aan het werk op een camping aan het Gardameer. Het was tot voor kort nog niet zeker wanneer ik precies moest beginnen op de camping. Officieel zou het pas half juli worden en dat kwam mij niet zo goed uit, aangezien ik begin juni al klaar ben met mijn taalcursus en dus dan ook mijn appartement uit moet. Dat zou betekenen dat ik voor een paar weken terug had gemoeten naar Nederland. Gelukkig heb ik het verlossende telefoontje van Selectcamp gekregen and it was good! Ik kan maandag 17 juni al beginnen en kan dus gewoon in Italië blijven.

Dan nog even een paar laatste dingen: mijn mobiele telefoonnummer blijft gewoon hetzelfde, ik zal alleen minder vaak op belletjes en sms’jes reageren in verband met de kosten. Ook kan ik niet altijd op whatsappjes, e-mailtjes en facebookberichten reageren, aangezien ik verwacht dat er in mijn appartement geen Wi-Fi-verbinding aanwezig is.  Op de taalschool is wel een Wi-Fi-verbinding waar ik gebruik van kan maken, dus aarzel vooral niet en stuur me af en toe een leuk berichtje. Ik ben elke ochtend op de school aanwezig en probeer dan te reageren. Oh en voor wie het leuk lijkt eens te skypen, mijn gebruikersnaam is letitiacharlotte.

Tot slot mijn adres in Florence:
Via dell'Ariento 6
50123 Firenze
Italia

Tot de volgende blog, die vanuit Bella Italia geschreven zal worden!

1. Mem:
    12 maart 2013
    Ja, inderdaad je volgende blog komt vanuit Italie. Een vreemd idee en een vreemd gevoel. Dan heb je de reis al weer achter de rug en is je leven daar waarschijnlijk al weer redelijk op orde. (dat hoop ik althans). Ik hoop dat je een onwijs leuke tijd tegemoet gaat meid en heel veel plezier hebt en natuurlijk ook nog iets leert en goede vrienden/vriendinnen krijgt. Pas goed op, geniet ze en tot de volgende blog. Kus Mem.
  2. Ellen:
    13 maart 2013
    Wow wat komt het nu dichtbij he? Gelukkig lijkt alles helemaal geregeld! Alvast een hele goede reis en laat wat weten als je daar bent! Heeeeeeeeeeeel veel plezier en geniet en maak foto's en geniet van het zonnetje terwijl wij waarschijnlijk in de regen zitten! xxx ellen
  3. Tineke:
    14 maart 2013
    Tijd is voorbij gevlogen! Best vreemd dat het nu al zo ver is! Ik wens je een heeeeeeeele fijne tijd toe, daar in Italië, maar dat gaat vast goed komen ;)